De eerste week!

11 oktober 2016 - Mirissa, Sri Lanka

Lieve allemaal welkom op ons reisblog bij Reislogger! Wij gaan deze website gebruiken om iedereen op de hoogte te houden van onze mooie avonturen door Azië. Kom dus snel een keertje terug voor de nieuwste reisverhalen en foto’s. Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van onze belevenissen? Meld je dan aan voor onze mailinglijst!

De eerste week is voorbij gevlogen, en we zitten nu in Mirissa in Sri Lanka heerlijk met een biertje aan het strand.

De vrijdag, zaterdag en zondag voordat we vertrokken waren superfijn om nog even iedereen gedag te zeggen. Op maandag ging het avontuur dan echt beginnen, met veels te zware backpacks naar Schiphol om nog wat inkopen te doen voordat we het vliegtuig instapten naar Dubai. We vlogen met de nieuwe Airbus A380, wat super relaxt was.

En bij aankomst hebben we even moeten zoeken naar onze gids Michiel de Wit, maar hij stond voor ons klaar met een bordje en een taxi om ons naar de Airbnb in The Greens te brengen. De Wit, nogmaals bedankt; je bent een top guide ;)! De verwachtingen voor Dubai waren niet heel hoog, maar we hebben echt genoten van deze stad. De eerste dag zijn we gelijk naar één van de Malls gegaan, want jaja Dubai staat gelijk aan shoppen. Manon d'r telefoon had het op dag 1 al begeven dus goed excuus om een nieuwe Iphone te scoren, yessss :). Daarna naar de Burj Al Arab geweest en vanuit daar naar de Palm gegaan. Echt alleen maar dure hotels te zien maar wel een prachtige zonsondergang. 's Avonds lekker luxe uit eten geweest op The Walk in de Marina om de vakantie goed af te trappen! Hoe bedoel je backpacken+ :)

Op woensdag hebben we de echte toerist uitgehangen en jawel een hop on hop off aangesmeerd gekregen :) aiii daar gaat onze streetcredit, waar we mee naar de Gold Souk en de Burj Khalifa zijn geweest. In de middag werden we opgehaald met een 4x4 jeep om door de woestijn te crossen, op kamelen te zitten en een avondshow in de woestijn bij te wonen. Die 4x4 ging echt als een gek en we vlogen alle kanten op! Super tof!! Donderdag was alweer onze laatste dag in Dubai dus zijn we vroeg op gestaan om als eerste de Burj Khalifa op te gaan. Wauw wat een bizar mooi uitzicht hadden we daar en we hebben zo een 300 foto's gemaakt (eindelijk eens goed de nieuwe camera uitgeprobeerd)! Daarna zijn we weer onze rooie dubbeldekker opgestapt en naar de old souk en spice souk gegaan. Wat een onwijs mooie kleuren maar wel een bizarre contrast met de rijkdom een stukje verderop. Gelukkig hadden we onze snorkels bij ons want daarna gingen we naar de Dubai Mall waar een mega aqarium inzit. En een indoor schaatsbaan, skiberg, nog een souk, dino's, etc.. Helaas konden we echt niets meer kopen want er is letterlijk geen gaatje meer over in de backpack. 's Avonds nog een keer 300 foto's genomen, maar nu van de fonteinshow. Daarna vroeg naar bed want we hadden een vroege vlucht naar onze volgende stop: Off to Sri Lanka!!

Ok... we dachten dat Sri Lanka één groot feest was maaarrrr wat een dag pfff. Na een 5 uur vlucht, bus van 2 uur, bus van 4 uur kwamen we 's avonds laat aan in Hikkaduwa. Maar dit was het allemaal waard want wat een prachtig klein dorpje is dit! Heerlijk in Neela's Guesthouse een kamer pal aan het strand! Gelijk de eerste curry was een feit; dit wordt een maand lang curry eten.. HEERLIJK!! :) De volgende dag zijn we lekker wakker geworden met 30+ graden en een heerlijk windje (sorry, we houden ook van jullie). Strandhanddoek op een bedje en twee dagen niet bewogen; genieten :) Wel een paar mooie strandwandelingen gemaakt en onderweg mega grote zeeschilpadden gezien! Ze kwamen gewoon naar de kust toe en we hebben ze zelfs wat zeewier kunnen voeren; echt te bizar :)! Het eerste feestje was ook gelijk een feit en Rick heeft zich de volgende dag echt letterlijk niet meer bewogen... daar ging de surfdag ;)

Gister zijn we naar Galle geweest en hebben daar door het historische UNESCO fort een wandeling gemaakt. Aangezien het nogal (lees heeeeel erg) heet was zijn we hier niet heel lang gebleven en hebben we onze vervolg trip alweer gepland. Galle is wel een heel mooi plaatsje want het is een oud Nederlands fort (1600) en je ziet behoorlijk wat Nederlandse invloeden (poffertjes). Maar we zijn toe aan strand, strand en nog een strand dus vandaag vroeg de tuktuk gepakt naar Mirissa waar we lekker op een bedje aan het strand hebben gelegen en Rick nu al met 4-0 achterstaat in de grote Yahtzee competitie. Morgen maar snel revanche ;) Nu gaan we ergens een verse vis scoren want de vissers op de palen (zie foto's) hebben goed hun werk gedaan! Check de foto's want er staan nu al mooie plaatjes tussen! We laten snel weer wat van ons horen!

Liefs, Rick en Manon

1. Reislogger:
    11 oktober 2016
    Welkom bij Reislogger! We wensen jullie veel plezier op reis!
  2. Marjolein:
    Hoi Manon en Rick,
    Genoten van jullie eerste blog, Dubai was voor ons herkenbaar, leuk he zo'n Sahara Tour met een 4x4! Siri lanka ziet er ook mooi uit, leuk die schildpadden die uit je hand eten.
    Geniet maar lekker en ik ben benieuwd naar jullie belevenissen!
    Xx
  3. Kiki Streefkerk:
    11 oktober 2016
    Leuk om zo op de hoogte te blijven!
  4. Charlène:
    11 oktober 2016
    Wat een leuk verhaal en wat hebben jullie al veel beleefd. Geniet lekker van het strand en de heeeeeerlijke curry's daar. Vergeet ook niet een bananenpannenkoek met kokos te eten ;-) Ik kijk nu al uit naar jullie volgende avonturen! xxxx
  5. Willeke:
    14 oktober 2016
    Zooooo jaloersmakend!!! Super leuk te lezen! Zo heerlijk voor jullie!!